indirdik


10 Mayıs 2012 Perşembe

BROWNi TARİFİ – BROWNİ NASIL YAPILIR


BROWNi TARİFİ – BROWNİ NASIL YAPILIR

Bu sabah Neşeli Yamak, sade Yamak. Pek keyfim yok da... Neşeli Şef ‘in uçan saboları bile işe yaramadı.  Ama ben biliyorum ne yapacağımı: browni!  Daha doğrusu biliyorum ama bilmiyorum,  Neşeli Şef’ im geçen hafta yaptığına göre kesin tarifi defterinde vardır.  Hem de nasıl yapmıştı.  Bırakın parmaklarımı tabağı bile yiyecektim.  Neşeli Şef 'im ne yapsa yenir zaten.  Sabolarını pişirse onu bile yerim. Neyse efendim şu deftere bir bakalım… Hmmm evet, işte karşınızda moral düzelten Browni!

Browni için gerekli Malzemeler:
Yarım paket tereyağ
1 paket bitter çikolata
1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 su bardağı un
4 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Bir tutam tuz
1 su bardağı çekilmiş ceviz
1 tutam kuru üzüm

Üzeri için:
Yarım paket siyah çikolata

Browni nasıl yapılır – Browni yapılışı:
Çikolata ve tereyağını bir kaba koyup benmari ile eritelim.
Eriyince içine kakaoyu da ekleyip karıştıralım.  Biraz ılınsın.
Ayrı bir kapta şekeri, yumurtayı, kabartma tozunu ve vanilyayı çırpalım, köpük köpük olsun.
Yumurtalı karışıma ılımış çikolatalı karışımı ekleyip karıştıralım.
Sonra bu karışıma küçük bir tutam tuz ve unu da ekleyip iyice karıştıralım. Un topağı kalmasın.
En son çekilmiş cevizleri ve kuru üzümleri de katıp karıştıralım.
Şimdi borcam bir kap alıp yağlayalım (ki brownimiz dibine yapışıp bizi üzmesin) ve karışımı içine dökelim.
Üzerini tahta bir spatula ile düzeltelim.
Fırını 180-200 dereceye ayarlayıp ısıtalım.
Fırın ısınınca borcamı fırına verip 35-40 dakika kadar pişirelim.
Pişince alıp biraz ılınmasını bekleyelim.
Servis ederken istersek üzerine çikolata sosu dökelim (neden istemeyelim!  Tabii ki isteriz!)
Yine benmari de yarım paket çikolatayı eritelim, (istenirse yarım çay bardağı neskafe de eklenebilir) ve eriyik halde sıcak sıcak browninin üzerine dökelim.
İşte şimdi neşem yerine geldi!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder