indirdik


23 Şubat 2012 Perşembe

LİMONÇELLO (Limon Likörü Tarifi)


Limonçello
(İtalyan Limon Likörü)

Limonçello, çoğunlukla İtalya’ nın güney bölgelerinde yapılan ve geleneksel olarak Sorento limonlarının kullanıldığı bir limon likörüymüş.  Genelde, yemeklerden sonra hazma yardımcı olması amacı ile soğutulmuş küçük bardaklarda buz gibi soğuk içilirmiş. Limon suyunun acılığı ya da ekişiliği olmadan keskin limon aroması ile sadece İtalya değil dünyanın pek çok yerinde tercih edilen içkilerden de biriymiş.  Merakımdan duramadım hemen Şef’ ime koştum.  Herşeyi bilen insan Neşeli Şef’ im Limonçello’ yu da biliyormuş.  Bana söz verdi; eğer balıklar kavak ağacına çıkarsa bu yaz beni İtalya’ ya limon likörü içmeye götürecekmiş… Ölme yamağım ölme….  Niye bekleyeyim?  Gizli tarif defterinden hem sizler hem de kendim için Limonçello tarifini yürüttüm.  Aman Şef’ im uyanmadan bakalım hemen:

Önce 15-17 adet düzgün (pütürüksüz) ve kalın kabuklu ve mümkünse güzel kokulu limonlardan seçin, güzelce yıkayın ve kurulayın.
Kabukları rendeleyin ama burada dikkat edilecek bir nokta var, limonların sadece sarı kısmı rendeden geçsin, kabuğun altındaki beyaz kısım karışırsa likörünüz acı bir tat alır. 

Bunu yaparken “dekor bıçağı” nı kullanabilirsiniz. 
(Dekor bıçağı sadece limon kabuğu soymak için değil. Portakal vs. kabuğu da püskül şeklinde soyan bu aleti kullanarak kokteyllerinizi, meyve tabaklarınızı ya da pastalarınızı süsleyebilirsiniz.  Aslında yapabilecekleriniz sadece hayal gücünüz ile sınırlı.)

Limon kabuklarının rendesini cam bir kavanoza koyun ve üzerine bir şişe votka ekleyin. Şimdi kavanozun ağzını sıkıca kapatın, hava almasın. Bu karışımı ışık almayan ve serince bir yerde 20-30 gün kadar bekletin. 

Bekleme süresi bitiminde 5 fincan suya 5 fincan şeker karıştırıp kaynatın, ılımaya bırakın. Ilıyınca kavanoza ekleyin, kapağı kapatıp çalkalayın ve 20-30 gün daha bekletin. 
Süre ne kadar uzun olursa aroması da o kadar yumuşak ve hoş içimli olur.

Süre bitince karışımı güzelce süzün. Bu işlem için tülbent yerine kağıt kahve filtresi  kullanabilirsiniz,  böylece likörünüz berrak bir hal alır. Filtre işlemini birkaç kere tekrarladıktan sonra cam şişede buzdolabında saklayabilirsiniz.

Önceden buzlukta soğutulmuş likör kadehlerinde soğuk olarak servis edilen limonçelloyu özellikle limonlu kek gibi tatlılarla beraber ikram edebilirsiniz.


Afiyet olsun,

4 yorum:

  1. tarifinizi denedim. ama şöyle bir sıkıntı var. limon kabuklarını votkayla birlikte kavanoza koydum. ve unuttum :) sanırım 5 ay oldu. şimdi şerbetini ilave edip tekrar bekleteceğim, acaba bu kadar uzun beklemiş olması sorun olur mu ilk aşamada?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Duygu Hanım, yorumunuz için teşekkür ederiz. Tadı belki biraz acılaşmıştır, eğer limon kabuklarının beyaz kısımlarını koymadıysanız bu acılık çok da fazla olmayabilir. Sonucu bizlerle paylaşırsanız çok seviniriz. Lezzetli günler dileriz :)

    YanıtlaSil
  3. Limonçello tarifinizi deneyeceğim ama benim limonlar bahçenin lime cinsi,olur mu? Ne dersiniz?
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
  4. Sevgili "ıhlamurcum". Limonçello tabii ki "Lime Limon" dan da yapılabilir. Ancak biraz acı bir tat bırakmasını önlemek için, damak zevkinize göre biraz şeker ilave edebilirsiniz...

    YanıtlaSil