indirdik


22 Şubat 2012 Çarşamba

PIRTIK BÖREK TARİFİ



PIRTIK BÖREK

Tam da uykumun en tatlı yerinde burnuma gelen nefis bir koku ile uyandım.  Önce rüya görüyorum sandım ama rüya değilmiş! Gözlerime inanamadım!  Neşeli Şef' im kahvaltı hazırlamış!  Çay demlenmiş, sofra kurulmuş ve masanın üzerinde fırından yeni çıkmış, daha dumanı üstünde bir börek var.  "Aman efendim, bu nelidir acep?" demeye kalmadan kendimi masanın üzerinde, koca lokmaları birer ikişer yutarken buldum.  Tabii Şef' im yine beni neşe (!) ile haşladı, gidip önce yüzümü yıkayacakmışım, ayıpmış efendim, kediler bile sabah ilk iş yüzünü gözünü yalarmış... Kedi miyim ben canım, hem önce kan şekerim yükselsin kendime geleyim, değil mi?  Ama, 46 numara sabo terliklerin ne kadar ikna edici olduğunu unutmuşum (hatırlatma: Şef'im gençliğinde gülle atıcısıydı, çok fena terlik atar), kuyruğumu kıstırıp tıpış tıpış banyonun yolunu tuttum.  Sonra da nasıl yapmış diye , çaktırmadan Şef' imin ağzdından tarifi kaptım.  Ne kedisi!  Tilkiyim ben tilki!  Kurnaz tilki Yamak!  Buyrun efendim,  sabah kahvaltısında masanızı şenlendirecek pırtık börek tarifi:

Önce malzemelerimiz:
3 yufka
3 yumurta
Yarım litre süt
250 gr taze kaşar veya dil peyniri
1-2 tatlı kaşığı tereyağ

Şimdi de yapılışı:
Kare veya yuvarlak bir borcama 1,5 tane yufkayı parça pincik ederek koyalım.
Yufkaların üzerini kaplayacak şekilde ince dilimlenmiş veya rendelenmiş taze kaşar peyniri ekleyelim (Burada isteğe göre ufak ufak kesilmiş salam , sucuk pastırma vesaire de koyabilirsiniz.)
Üstüne kalan 1,5 adet yufkayı yine parça pinçik ederek döşeyin.  Burası tamam.

Üzeri için derin bir kasede yarım litre sütün içine 3 yumurta kırıp iyice çırpın. Çırpılan bu yumurtalı süt karışımını böreğin üstüne dökün. Bir süre buzdolabında bekletin, 15-20 dakika iyi olur. Böylece börek sütlü karışımı iyice emer.  Sonra üzerine 4-5 fındık büyüklüğünde tereyağı koyup önceden ısıtılmış 180 C fırında pişirin.  Kaç dakika?  Tabii ki üzeri kızarıncaya kadar. 

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder