indirdik


27 Mart 2012 Salı

BAKLA ÇORBASI TARİFİ – BAKLA ÇORBASI NASIL YAPILIR - BAKLA ÇORBASI YAPILIŞI


BAKLA ÇORBASI TARİFİ – BAKLA ÇORBASI NASIL YAPILIR – BAKLA ÇORBASI OLUR MU CANIM?

Ben de Şef' ime aynısını sordum.  Cevabımı da 46 numara sabolarının sağ teki ile aldım. Hiç olmaz olur muymuş?  Tabii ki olurmuş.  (Neşeli Şef' im henüz sabah kahvesini içmediğinden neşesi (!) üstündeydi yine)   Efendim, Neşeli Şef’ im meğer dün sabah o soğanları haldır haldır bakla çorbası için kavuruyormuş.  Baklanın fava halini , ful medames halini bilirdim de çorbasını ilk defa içtim.  Sizler için tarifini de aldım ama nasıl aldım işte onu hiç sormayın.  Buyrunuz bakla çorbası karşınızda:

Bakla Çorbası için gerekli malzemeler      
2 avuç bakla
4-5 diş sarmısak
1 orta boy kuru soğan
1,5 çorba kaşığı un
1 su bardağı süt
4-5 su bardağı su
1 avuç kıyılmış dereotu
3 çorba kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı Tuz

Bakla Çorbası nasıl yapılır
Baklaların kılçıklarını ayıklayıp küçük küçük doğrayalım. 
Soğanı küp küp keselim, sıvı yağda birkaç dakika kavuralım sonra da küçük küçük kıyılmış sarımsakları ilave edip biraz daha kavuralım.
Şimdi baklaları da ilave edelim biraz daha kavuralım.
Üzerine unu da ilave edip sararıncaya değin kavuralım.
Evet, kavurma kaşığını tutan kolumuz biraz yoruldu ama az kaldı merak etmeyin.
Un sararınca sütü yavaş yavaş ve karıştırarak ilave edelim.
Suyunu ve tuzunu da koyalım ve baklalar yumuşayıncaya kadar orta-kısık ateşte pişirelim.
Çorbamız piştikten sonra servis ederken üzerini kıyılmış dereotu ile süsleyelim,

Afiyet olsun….



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder