indirdik


28 Mart 2012 Çarşamba

HİNT MUTFAĞI - MULLA GA TANİ TARİFİ – MULLIGATAWNY – MULLAGATAWNY – MULLA GA TANİ ÇORBASI NASIL YAPILIR

HİNT MUTFAĞINDAN BİR LEZZET MULLA GA TANİ TARİFİ – MULLIGATAWNY – MULLAGATAWNY – MULLA GA TANİ ÇORBASI NASIL YAPILIR - MULLA GA TANİ NEDİR?

Dün akşam Şef’ im anahtarını almayı unutmuş, eve de geç gelince kapıda kalmış.  Ben de biraz derin uyuduğumdan kapının çaldığını duymamışım.  Neyse efendim, bizimki o hışımla yattığım odanın camını taşlamaya başlamış.  Hahayt!  Ne taşı!  Top patlasa uyanmam ben.  Ancak burnuma güzel bir yemek kokusu gelirse o başka.  Bizimki camı taşlarken sokaktan mahallenin deli köpeği çamur geçmez mi!  (Çamur ismini gelene geçene bulaşık olduğu için mahalleli taktı).  Saat gecenin 2’ si, hava karanlık, biri sağı solu taşlıyor, çamur niye dursun, bizimkinin paçasına yapışmış.  Şef önde çamur arkada bir koşuşturmacadır  başlamış.   O kadar gürültü olunca alt komşu Neriman teyze (Nero) uyanmış, camdan bakınca ne görsün, toz dumana karışmış.  Nero hemen almış bir kova suyu, başlarından aşağı boca etmiş.  Suyu yiyen çamur arazi olmuş, Nero’ da sabah ben uyanana kadar buğulama hamsi kadar ıslak Şef’imi misafir etmiş.  Madem kütük gibi uyuyordum bunları nasıl mı biliyorum?  Berduş Hüseyin gülmekten yerlere yata yata seyretmiş olanları da sabah eczanede bana her şeyi anlattı.  Eh, sabah uyanıp da zır zır çalan kapıyı açınca , karşımda gayet neşe (!) ile duran Şef’ im bana sabah kahvaltısı olarak 46 numara sabo ikram etti, hem de iki tane!  Sağolsun biraz ağır geldi, eczanede sargı yaptılar.  Hüseyin de bana eşlik etti.  Beni paketlemeleri bitince Şef’ imin yanına döndüm ve geceki maceralarını dinledim.  Arkadaşları ile aralarında Hint yemekleri gecesi yapmışlar, körili, safranlı, pirinçli tarifler havada uçuşmuş.  Bizimki de değişik bir çorba ile katılmış.  Mulla-ga-tani diye bir lezzet.  Gördüğünüz gibi yere düşen karpuz misali çatlayan koca kafama rağmen sizler için çalıştım ve hemen tarifini Şef' imden kaptım.
Mulla-ga-tani; aslında “biberli su” demekmiş, oldukça baharatlı ve biberli bir çorba... 

Mulla ga tani çorbası için gerekli (mullagatawny) malzemeler:
2 çorba kaşığı tereyağ
2 tatlı kaşığı çekilmiş karabiber
1,5 çay kaşığı kimyon
1,5 çay kaşığı hardal tohumu
1 orta boy kuru soğan
2 adet bütün kırmızı kuru acıbiber (kısa boyuna aldandığınız minik ama insanın ağzından alev çıkaran o biberlerden)
1 tatlı kaşığı köri
1 çay kaşığı zerdaçal
2-3 diş sarımsak
1 su bardağı domates suyu
2 limonun suyu
yarım su bardağı sıcak su
1 çay kaşığı kişniş
1 tatlı kaşığı Tuz

Mulla ga tani nasıl yapılır
Önce soğanı soyup rendeleyelim.  Sarımsakları da ince ince kıyalım.
Çorba tenceresinde tereyağını eritip hafifçe kızdıralım ve soğanları pembeleşinceye kadar kavuralım.
Sonra, sarımsak – karabiber – kimyon – hardal tohumu – köri – zerdeçalı ilave edelim, acı kırmızı biberleri de koyup hafifçe kavuralım.
Tencereyi kısık ateşe alalım, domates suyunu, suyu, limon suyunu ve tuzu ilave edip, 10 dakika kadar kaynatalım.
Kaynama süresi bitince çorbayı kaselere doldurup kişniş ile süsleyelim, (üzerine bir parça maydanoz da koyabiliriz)  

Yamak’ a teşekkür edelim, yanaklarından öpelim, afiyetle içelim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder