indirdik


7 Eylül 2012 Cuma

EV YAPIMI REÇEL TARİFLERİ - VANİLYALI TARÇINLI MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ TARİFİ - NASIL YAPILIR - YAPILIŞI

EV YAPIMI REÇELLER - VANİLYALI TARÇINLI MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ TARİFİ - NASIL YAPILIR - YAPILIŞI

Bugün sizler için mürdüm eriği reçeli tarifini vermek istiyorum.  Çok az malzeme ile katkı maddesiz ve sağlıklı ev yapımı bu reçeli ister kahvaltıda, isterseniz de su muhallebisini tatlandırmak için kullanabilirsiniz.


Malzemeler:
1 kilo mürdüm eriği
4 su bardağı toz şeker
1 limonun suyu
1 tatlı kaşığı vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:
Erikleri yıkayın, çekirdeklerini çıkarın, küçük küçük doğrayın ve bir tencereye koyun.
Üzerine toz şekeri döküp kapağı kapalı olarak bir gece bekletin.
Ertesi gün kendi suyunde kısık ateşte kıvamı koyulaşıncaya kadar pişirin.
Üzeri köpüklenirse bir kevgir yardımı ile köpükleri toplayın.
Kıvama gelince bir limonun suyunu, vanilya ve tarçını da ekleyin.
5 - 10 dakika kadar daha kaynatıp ateşten alın.
Soğuduktan sonra kavanoza doldurup ağzını sıkıca kapatın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder