indirdik


4 Mayıs 2012 Cuma

MEYVA SALATASI TARİFİ - KARIŞIK MEYVA SALATASI




MEYVA SALATASI TARİFİ - KARIŞIK MEYVA SALATASI

 

Ey Yamak, acı su ile sarhoşsan mutlu ol
Şef’in elma yanaklarını öpmüşsen mutlu ol
Madem ki mutfağın sonunda bulaşık var
Say ki unuttun, yıkamışsın gibi mutlu ol

(Ömer Hayyam’ın yazdığı dörtlüğü kendime uyarladım.  Aslı şöyledir:

hayyam, bade ile sarhoşsan mutlu ol
lale yanaklı biriyle oturmuşsan mutlu ol
madem ki dünyanın sonunda yokluk var
say ki yoksun, varmışsın gibi mutlu ol

Kimdir Ömer Hayyam? 
"Asıl adı Giyaseddin Ebu'l Feth Bin İbrahim El Hayyam'dır.  Nişabur doğumlu İran'lı şair, filozof, matematikçi ve astronomdur. Bir çadırcının oğlu olan Hayyam, soyadını baba mesleğinden almış.  "Hayyam" acem dilinde "çadırcı" demekmiş.  Neler yaptı neler... Dünyanın ilk rasathanesini kurdu. Güneş yılına göre düzenlenen hassas Celali Takvimini hazırladı.  Birçok bilimsel çalışması ve kitapları vardı.  En büyük eseri ise Cebir Risalesi'ydi. Matematik bilgisi ve yeteneği muazzam olan Ömer Hayyam' ın denklemlerle ilgili çalışmaları vardı.  Binom açılımını bulan da Ömer Hayyam'dır. Matematik, astronomi gibi bilimsel çalışmalarının yanısıra şiirde Rubai türünün de kurucusudur. Dörtlüklerinde aşk, şarap, dünya, insan hayatı ve yaşama sevinci gibi temaları konu eden Hayyam'a göre insan, gerçeğe ancak akıl yolu ile ulaşabilirdi."


Hayyam' ın çok sevdiğim rubailerinden birini daha yazayım size:

Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok
Kızıl dudaklar, mis kokulu şaraplar yok
Sabahlar, akşamlar, sevinçler, tasalar yok
Ben düşündükçe var bu dünya,ben yok o da yok)

Efendiiim, diyeceksiniz ki sabah sabah bu nağmeler nereden çıktı.  Anlatayım: Neşeli Şef’ im yine beni har har çalıştırdı.  Yok patates soy, yok havuç rendele, ceviz kır, tezgahı sil, kumandayı Tekir’in (kedi demeye bin şahit ister.  Panter o panter!) patisinden al,  vıdı vıdı vıdı….  Ben de 95 oktan benzin yutmuş gibi oradan oraya koşturdum, verdiği bütün işleri bitirdim. Ama, bu kadar kuvvet sarfedince hararet yaptım.   Şöyle soğuk bir su olsa da içimdeki yangın sönse deyip buzdolabını açtım.  Elime gelen ilk şişeyi kafama diktim.  Su biraz acımsıydı, ama o kadar içim yanmış ki acı tatlı bakmadan içtim.   Sonra gittim Neşeli Şef’ imi elma yanaklarından şapır şupur öptüm.  Ben öpüyorum, o 46 numara sabosunu çıkarmaya uğraşıyor.  Kısa süren sevgi (!) dolu bir boğuşmadan ve uçuşa geçen sabolardan sonra beni banyoya götürüp yüzümü buz gibi su ile yıkadı.   Meğer su diye likör yapmak için ayırdığı votkayı içmişim.  Ama o kadar mutluydum ki, beni köpüre köpüre haşlaması kulağıma bülbül sesi gibi geliyordu.  Sonra ayıldım tabii ki… 

Neyse, votkaydı, meyvaydı derken aklıma geldi.  Size güzel bir meyva salatası tarifi vereyim.  İster kırmızı ya da beyaz şarap mezesi olarak tüketin, isterseniz sıcak havalarda vitaminli bir serinlik olarak yedirin, yiyin.

Bu sefer Neşeli Şef’ im memnun olacak. Neden?  Çünkü hem leziz, hem de sağlıklı tariflerinden birini daha veriyorum. 

Meyva Salatası için gerekli malzemeler
2 armut
2 elma
1 portakal
2 kivi
1 muz
1 dilim ananas (konserve ananaslardan kullanabilirsiniz ama hiç koymasanız da olur)
Varsa 1 çay fincanı tane kara üzüm
Varsa yarım çay fincanı çilek
Varsa yarım çay fincanı karadut ya da böğürtlen
Varsa 1 şeftali
1 çorba kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı bal
1 çorba kaşığı kırılmış fındık
3-4 yaprak taze nane

Meyva Salatası nasıl yapılır
Önce meyvaları kabuklarını soyup küp küp kesin ve derince bir kaba doldurun.
Ayrı bir yerde limon suyunu ve balı karıştırıp meyvaların üzerine dökün.
Fındıkları da katıp meyvaları ezmeden hafifçe karıştırın.
Üzerini nane yaprağı ile süsleyip servis edin.

Bu güzel ve tatlı salatayı sabah kahvaltıda da yiyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder