indirdik


17 Nisan 2012 Salı

YUNAN MUTFAĞI – ELMA SALATASI TARİFİ – ELMA SALATASI NASIL YAPILIR


YUNAN MUTFAĞI – ELMA SALATASI TARİFİ – ELMA SALATASI NASIL YAPILIR

Neşeli Şef’ imden çok neşeli(!) bir azar işittim.  Madem gizli defteri yürütmüşüm, neden daha sağlıklı, daha hafif tarifler vermiyor muşum? Herkes benim gibi fil yavrusu mu olsunmuş? (gene gözlüklerini takmadan bana bakıyor. Benim nerem fil yavrusu? Şunun şurasında altı üstü 0,1 ton çekiyorum diye kopardığı yaygaraya bak. O saboları da kazara ayağına basarım da ezerim diye giyiyormuş.  Külliyen yalan!)

Neyse efendim, tontoş Yamak’ ınız yediği azar sonucunda günler süren tatlı festivalinden sonra sizler için daha hafif bir tarif veriyor. 
Bu seferki tarifimiz Yunan mutfağından Elma  Salatası.  Elma’ nın şekeri oluyor da salatası neden olmasın!

Elma Salatası için gerekli malzemeler
Yarım demet roka
1 orta boy atom salata
3 adet elma
2 orta boy domates
1 çay fincanı halka dilimlenmiş siyah zeytin
1 çay fincanı peynir (beyaz olur – gravyer olur – nasıl isterseniz)
1 çorba kaşığı elma sirkesi
Yarım çay bardağından biraz az zeytinyağı
2 tatlı kaşığı kekik
2 tatlı kaşığı mercanköşk (o da ne!  Efendim, mercanköşk de nane ailesinden bir bitki, taze ya da kuru olarak kullanılabilir.  Tazesini marketlerin yeşillik kısmında , kurusunu da baharatçılarda bulabilirsiniz.  Bulamazsanız onun yerine nane de koyabilirsiniz, taze de olur, kuru da olur.  Taze nane daha güzel olur)
İsteğe bağlı:  Yarım çay fincanı çekilmiş ceviz içi
Biraz deniz tuzu

Elma Salatasının Yapılışı – Elma Salatası nasıl yapılır?
Atom salatayı ve rokaları yıkayın, elinizle parçalayıp salata kasesine koyun.
Domatesleri ve elmaları yıkayın, küçük küpler halinde kesin onları da kaseye atın.
Şimdi peyniri de, elma ve domatesleri kestiğiniz boyda keserek karışıma katın.
Zeytinleri, de ekleyin.  İsterseniz ceviz içini de ekleyin.  Taze nane koyacaksanız onu da şimdi ekleyin ve güzelce karıştırın salatayı.

Sosumuzu da yapalım:
Zeytinyağı – sirkeyi bir kasede çırpın, içine kekik, mercanköşk ya da kuru naneyi katın, karıştırın, ve sosu salatanın üzerinde gezdirin.
Biraz çekilmiş deniz tuzu da ilave edin.
Sonra hepsini bir daha alt üst ederek karıştırın ki sos eşit dağılsın.
Eh, hepsi bu kadar, afiyet olsun efendim!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder