indirdik


16 Nisan 2012 Pazartesi

FIRIN SÜTLAÇ TARİFİ - FIRINDA SÜTLAÇ NASIL YAPILIR


FIRIN SÜTLAÇ TARİFİ - FIRINDA SÜTLAÇ NASIL YAPILIR
Herkese iyi haftalar!  Bugünkü tatlı tarifimiz de Sezen Hanım için gelsin.  Şef’ imin meşhur fırında sütlacı.  Tabii ki gizli defterinden yürüttüm, bir anlarsa, fırına sütlaç yerine beni atar.  (Hayır, Fırında Yamak da olmaz ki, yenmez, kart olur.  Benden en iyi kavurma çıkar. İyisi mi Şef’ im beni kavursun, şöyle soğanlı filan. Ne diyorum ben???)

Efendim hemen malzemelerimize geçelim:

1 litre süt (mümkünse yarım yağlı olsun.  Fazla yağa ne gerek var)
Yarım su bardağı pirinç
1 su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı pirinç unu
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya

Fırın Sütlaç Nasıl Yapılır
Pirinçleri yıkayalım ve bir-bir buçuk bardak su ile, pirinçler uzayıp yumuşayıncaya kadar haşlayalım.  
Sonra üzerine süt ve şekeri ekleyip karıştıralım, 10 dakika kadar pişirelim.  
Pirinç ununu yarım çay bardağı su ile ezelim.  Kaynayan sütlaçtan bir kepçe alıp bu karışıma yedirelim ve sonra yavaş yavaş sütlaca karıştır karıştıra katalım. Muhallebi kıvamına gelip üzeri göz göz oluncaya kadar karıştırarak kaynatalım.   
Kıvama gelince ateşten alalım ve vanilyayı da katıp karıştıralım. 
Sütlacı fırına dayanıklı tek kişilik güveç kaselerine koyalım.   
Fırın tepsisine biraz su koyalım (2 parmak yüksekliğinde).  
Kaseleri tepsiye dizelim.  Bir yumurta sarısını kaselerdeki sütlaçların üzerine sürelim ve fırına verelim.   
Ancak fırında üst kata biraz yakın koyalım ki üstleri kızarsın. 
Üzerleri kızarınca fırından alalım ve soğuk olarak servis edelim.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder