indirdik


20 Nisan 2012 Cuma

YUMURTA PİYAZI NASIL YAPILIR - YUMURTA PİYAZI TARİFİ

YUMURTA PİYAZI NASIL YAPILIR - YUMURTA PİYAZI TARİFİ

Efendim, bugün başka bir tarif vereyim dedim ama görünce dayanamadım, hazır konumuz yumurtayken...  Şef' im de beni yumurtaya benzetir bazen, "yumurta gibi çocuksun ama çok tontoşsun" der.  O yüzden tarifin başına bu sefer kendi resmimi koydum.  Biraz da bu Yamak görünsün canım! Hep pırasalar, hep enginarlar!  Benim neyim eksik! Ben de güzelim, ben de lezizim! 

Neyse...Artık-gizli-olmayan-gizli tarif defterini karıştırıyordum ki Şef' imin Antep notları arasından Yumurta Piyazı çıktı.  Gelsin tarifimiz; Antep'ten Yumurta Piyazı:

Malzemeler:
4 yumurta  
yarım demet maydanoz
6 sap taze soğan
2 çorba kaşığı zeytinyağı
deniz tuzu
karabiber

Yumurta Piyazı Nasıl yapılır?
Önce yumurtaları haşlayın.  Soğuyunca soyup dilimleyin ve servis tabağına dizin.
Maydanozları, soğanları iyice yıkayın ve hepsini ince ince kıyın.
Kıyılmış maydanozları ve soğanları yumurtaların üzerine serpin.
Zeytinyağını da yumurtaların üzerine gezdirin.
Taze çekilmiş deniz tuzu ve taze çekilmiş karabiber de ekleyin, bitti gitti...

Afiyet olsun,



(Sahi Şef'im Antep' e ne zaman gitti?  Gitti de beni neden götürmedi? Size soruyorum çünkü Şef' ime sorarsam cevabımı ya 46 numara bir sabo içinde ya da taze pırasa dalları arasında almam kuvvetle muhtemel.  Sizin cevabınız şekerparenin içinde gelir diye umuyorum.  Şekerpare ah şekerpare...) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder