indirdik


12 Nisan 2012 Perşembe

EV YAPIMI ŞEKERPARE TARİFİ - ŞEKERPARE NASIL YAPILIR

ŞEKERPARE TARİFİ - ŞEKERPARE NASIL YAPILIR?

Neşeli Şef' im de şekerpareyi benim kadar çok sever.  Dün akşam bilek güreşi yaptık , kaybeden şekerpare yapacaktı ama birbirimizi tuş edemedik.  Karşılıklı geçtik, kim yapacak diye başladık atışmaya. Cumali'yle Ziver Bey'e döndük, bir yandan şıkır şıkır oynuyoruz bir yanda da :  "nah şekerpare nah, oh şekerpare oh" ... Tabii en sonunda Şef' imin 46 numara saboları da neşe (!) içinde bu oyun havasına katılınca pes ettim. "Tüh şekerpare tüh" diyerek mutfağın yolunu tuttum.
Neyseki bu benim de bildiğim bir tatlı, Şef'in defterini yürütmeme gerek kalmadı.   Aslında yapıp hepsini kendim yiyesim vardı ama niyetimi sezen Şef' im izbandut gibi başıma dikildi, tatlı hazır olunca da tepsiyi elimden kaptı ikramı kendisi yaptı.  Ne diyeyim, kibar insan şu bizim Neşeli Şef.  Elleriyle bana şekerpare yedirdi (tabii, bana bıraksa üçer beşer yutucam,  kendi eliyle verince sayıyla verdi: "Bu bir, bu da iki.  Tamamdır Yamak efendi". Bana yine mutfağın  yolları, yine salatalar....)

Şekerpare için gerekli malzemeler:
Yarım paket katıyağ
Yarım su bardağı pudra şekeri
3 çorba kaışığı irmik
1 yumurta
2 su bardağı un
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
bir avuç fındık içi ya da fıstık içi

Şerbeti için:
1,5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
2 çay kaşığı limon suyu

Şekerpare Yapılışı:
Margarini oda sıcaklığında yumuşatın.
Bir kapta kabartma tozunu, pudra şekerini, irmiği ve vanilyayı karıştırın. 
Ortasını havuz gibi açıp yumuşamış margarini ve yumurtayı ekleyin.
Azar azar un ilave ederek yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.  Un az gelirse bir miktar daha ilave edebilirsiniz.  Kulak memesinden biraz daha yumuşak olsun hamur. 
Bu hamurdan ceviz büyüklüğünden parçalar alın ve elinizle yuvarlak olarak şekil verin. Tam ortasına parmağınızla bastırıp hafifçe çukur yapın ve buraya fındık (ya da fıstık) yerleştirin.
Fırın tepsisine yağlı kağıt koyup, hamurları dizip 200 C önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

Hamur pişerken, şerbeti hazırlayın.  Toz şeker ve suyu iyice karıştırıp şekeri eritin, kaynatın.  Kaynayınca limon suyunu ekleyin, bir - iki dakika daha kaynatıp ocaktan alın.   Bir kenarda ılınsın.
Hamurlar pişince fırından alın ve ılık şerbeti üzerine gezdirin.  Tepsinin üzerini kapatın ve şerbet emilinceye kadar bekleyin.  Soğuk servis edin.

Ay, gene canım çekti, sizlere afiyet olsun.  Neşeli Şef, dün akşamdan kalanları nereye sakladı acaba....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder