indirdik


11 Nisan 2012 Çarşamba

İSPANYOL MUTFAĞI - İspanyol usulü Jambonlu Enginar (alcachofas con jamon)


İspanyol mutfağı - İspanyol usulü Jambonlu Enginar (alcachofas con jamon)
(Enginar Revolutions)

Matrix filmini (matrix - matrix reloaded - matrix revolutions) bile sollayan , en sevilen üçlememiz Enginar’ın Maceraları’ nın bu son bölümünde dünyaya açılıyoruz ve İspanyol usulü çok havalı bir jambonlu enginar yapıyoruz (Enginar İspanyol mutfağında çok sevilirmiş. Bu tarif de hem salata olabilir hem de yemek niyetine yenilebilir. Dün Şef'im yaptı, ben de sizin için gözetleyip öğrendim nasıl yaptığını). Tarif biraz uzuncana olduğu için Neşeli Şef’ imini banyoya kilitledim ki rahat rahat yazayım.  Daha doğrusu ellerini yıkamak için girdiğinde kurnazlık edip kapıyı üzerine kilitledim.  İçerden bas bas bağırınca suçu eskimiş kilide attım ve kırıldığı için çilingir çağırdığımı söyledim.  O içerde kuzu kuzu çilingir beklerken ben de hemen tarife geçeyim.  Şef’ imi dışarı çıkardığımda ne olur bilmem…  Beni hırpalamak konusunda çok yaratıcı, 46 numara sabolar, pırasa, limon derken korkarım bu sefer enginar güllesi kullanacak.  Evin heryeri enginarla dolu olduğu için cephanesi de sağlam.  Yazık bu Yamak’a.  Keşke enginar yerine şekerpare ile hırpalasa…. 

Jambonlu Enginar için Gerekli Malzemeler :
4 adet ayıklanmış enginar
1 adet limon suyu
2 çay kaşığı tuz
10 dilim dana ya da hindi jambon
1 orta boy kuru soğan
1/4 çay bardağı zeytinyağı
isteğe bağlı - 1 su bardağı haşlanmış bezelye
isteğe bağlı - 2 adet haşlanmış katı yumurta

Jambonlu Enginar nasıl yapılır - İspanyol usulü Jambonlu Enginar Yapılışı:
Önce enginarları dört parçaya bölelim.
Bir tencereye, enginarları, limon suyunu ve tuzu koyalım.
Enginarların üzerine çıkacak kadar su ekleyip 30 dakika kadar orta ateşte haşlayalım.
Enginarlar iyice yumuşayınca süzüp tencereden alalım.  Bir kenara koyalım.
Soğanı ince ince yemeklik kıyalım.  Jambonu da küçük küçük keselim.
Bir tavada zeytinyağını ısıtıp ince kıyılmış soğanları hafif pembeleşinceye kadar (2-3 dakika) kavuralım.
Sonra üzerine jambonları ekleyip iki dakika daha kavuralım.
Haşlayıp kenara ayırdığımız enginarları ve istiyorsak bezelyeleri de ekleyip 4-5 dakika kadar daha kavuralım.
Kaburma işlemi bitince bu karışımı bir sevis tabağına alalım.  Yumurta seviyorsak, katı yumurtaları dilimleyip enginarlı karışımın yanlarına dizelim.
Hepsinin üzerine biraz da deniz tuzu serpiştirdil mi jambonlu enginarımız servise hazırdır!
Afiyet olsun!



(yok canım, çok da uzun bir tarif değilmiş.  Boşuna kilitledim Şef’ imi banyoya.  Yandı gülüm keten Yamak.  Nerelere kaçsam acaba…..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder