indirdik


4 Nisan 2012 Çarşamba

RUS MUTFAĞI - PİROŞKİ TARİFİ - PİROÇKİ - PIROSHKI - RUS BÖREĞİ PİROŞKİ TARİFİ

 

PİROŞKİ TARİFİ - PİROÇKİ - PIROSHKI - RUS BÖREĞİ PİROŞKİ TARİFİ

Eski bir Rus atasözü der ki:
"Kurtlarla arkadaş ol, yalnız elinden baltayı bırakma"
Neşeli Şef herhalde onu benim için uyarladı: "Yamakla arkadaş ol ama saboları elinden bırakma" ...
Ah ah ekşi bahtım , turşu talihim...
Dün yine Şef' imin tarif defterini gizli gizli karıştırıken piroşki diye bir tarife rast geldim.  Malzemeleri yapılışı not alıp çaktırmadan şefimin yanına gittim.  Bu tarifi nereden öğrendiğini sordum.  Galiba biraz fazla ısrarla sormuşum. Hay Sibirya ormanlarında beni kurtlar yesinmiş. Başıma Kalinka kadar taş düşsünmüş.  O tarif defterini de en sonunda kızartacakmış ki okumayayım (Ne de olsa Neşeli Şef. Sadece ateşte yaksa olmaz, illa bir lezzet katacak.  Gerçi kızarmış defter de yenmez ki.  Belki çikolata sosu olsa yanında... neyse efendim....)

Hemen tarife geçeyim:

Kıymalı Piroşki için gerekli Malzemeler
(burada kıymalısını veriyorum ama isterseniz kıyma yerine peynir de koyabilirsiniz)
Yarım litre süt
125 gr tereyağı
50 gr yaş maya
1 tutam şeker
Yarım çay kaşığı tuz
2 yumurta
1 kg (paket) un

İç malzeme için
1 orta boy soğan
2 çay fincanı kıyma
1 yemek kaşığı ayçiçeği yağı
4 yemek kaşığı galeta unu
Tuz - karabiber

Üzeri İçin
2 yumurtanın sarısı

Kıymalı Piroşki Yapılışı:
Unu hamur yoğurma kabına eleyip ortasını havuz gibi açın.
Maya, şeker, tuz ve sütün yarısını ekleyin ve 15 dakika bekleyin.
Kalan sütü, yağı ve iki yumurtayı da ekleyip karıştırın. Pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar yoğurun ve 30 dakika bekletin.
Hamuru küçük parçalara bölün ve unlanmış düz bir zeminde çay tabağı büyüklüğünde açın.
Soğanı rendeleyin. Yağı tavada ısıtıp soğanı ve kıymayı soteleyin.
Kıymalı harcı ocaktan aldıktan sonra galeta ununu ilave edip karıştırın.
Çay tabağı büyüklüğündeki yuvarlak hamurların ortasına 2 yemek kaşığı kadar iç malzemeyi koyup kapatın.
Hazırladığınız börekleri yağlanmış fırın tepsisine dizin ve üzerlerine yumurta sarısı sürün,
Önceden ısıtılmış 200 dereceye fırında 30-40 dakika kadar pişirin.

Afiyet Olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder