indirdik


5 Nisan 2012 Perşembe

BOLU MANTAR KEBABI - MANTARLI ORMAN KEBABI – KANLICA MANTARI KEBABI


BOLU MANTAR KEBABI (ORMAN KEBABI – MANTARLI) - MANTAR KEBABI NASIL YAPILIR - KANLICA MANTARI YEMEĞİ

Dün akşam Şef’ im gayet neşe ile (hem de pür neşe)  ve elinde bir sepet mantarla eve geldi.  Bana bıyık altından gülüyordu.  Şef’ imin bana böyle bakmasına alışık değildim, bir an kendimi az sonra zehirli elmayı yiyecek olan pamuk prenses gibi hissettim. 
  
Sokak kapısında durup , “bu akşam, sana, ömründe bir daha bulamayacağın bir lezzet yediricem” dedi.  Demek ki bu son yemek olacak, Şef’im niyeti bozmuş , beni kısa yoldan temize havale edecek, üstelik bana iyi davranarak şüphe çekmeyecek, öyle mi! Hemen, köşede, bulduğu ayakkabıyı kemirmekle meşgul olan Çamur’ a seslendim , gelip Şef’i bir güzel ısırsın, ben de o arada canımı kurtarayım diye düşündüm.  

Çamur önce yüz vermedi, sonra Şef’ imin daha evvel kaptığı paçasını hatırlamış olsa gerek, haldır haldır bize doğru koşmaya başladı.  Eski gülle atma şampiyonu Neşeli Şef ise bu sefer cephanesiz değildi, sepetten 3 mantar çıkarıp Çamur’ u tek atışta bertaraf etti, o da uluya uluya kemirdiği ayakkabıya geri döndü.  

Aman aman, Şef’imin cüssesi giderek irileşiyordu (ya da korkudan benim gözler küçülmüştü).   O bariton sesiyle Manavgat Şelalesi gibi çağlamaya başladı: Neymiş efendim! Aşçılık sırlarını tastamam öğrenmişim de şimdiki işim mahallenin Çamur’ unu üstüne mi saldırtmakmış!  Dur bakayımmış,  neredeymiş o geçen gün aldığı uzun pırasalar! Ben hiç pırasa çarpması yemiş miymişim. Miş de miş,  unuttu geçen gün onlarla börek yaptığını. 
 
Neyseki sesleri duyan komşumuz Neriman teyze (Nero) olaya el koydu, önce “Şef ve Yamak et ile tırnak gibidir” le başlayan bir nutuktan sonra, yaptığımız gürültü patırtı için en meşhur sözü “ha…..rin efendim” i gayet kibar bir tonlama ile söyledi ve bizi eve soktu.
 
Meğer Şef’ imin aldığı, Bolu’ nun meşhur Kanlıca mantarıymış.  Geçen gün tuzluğu kırdığım için bana nasıl kızsaymış, bilememiş.  Bilemez tabii! Neden? Çünkü sabolarını kafama atmaktan çatlattığı için tamire verdi.  Sabolar olmayınca da “dur şunu bir korkutayım da aklı başına gelsin” demiş.  Neyse efendim, en sonunda mantarları dediği gibi pişirdi ve bir oturuşta hepsini yedik, hakikaten çok lezzetliydi.

Bu Yamak dökse de ecel terleri, bırakmaz sizi vermeden o tarifi….           

BOLU MANTAR KEBABI (ORMAN KEBABI – MANTARLI)

Mantar Kebabı Malzemeleri:
İki olgun orta boy domates,
3 çarliston biber,
1 orta boy kuru soğan,
1 kg Kanlıca Mantarı
3 diş sarımsak
Yarım avuç kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı kimyon
tuz, karabiber

Kanlıca Mantar Kebabı (Bolu Orman Kebabı) Yapılışı:
Önce domatesleri çok küçük küpler halinde kesin. Biberleri de küçük küçük doğrayın.  
Soğanları incecik ve küçücük kıyın.  Ne kadar küçük olursa o kadar lezzet katar. 
Mantarları bol su ile yıkayın ve süzün, sonra da güzelce kesin.  Çok küçük parçalar olmasına gerek yok.  
Sote tavasına sıvıyağ koyup kızdırın, soğanları pembeleşinceye kadar kavurun.  Pembeleşince sarımsakları ekleyin ve kavurmaya edvam edin. Sonra mantarları da ekleyip soteleyin.  Mantar hafiften suyunu salınca baharatları (kimyon, tuz , karabiber) ekleyin ve sotelemeye devam edin.  Domatesleri ve biberleri de ekleyip çevirmeye devam edin.
En son maydanozu da ekleyip karıştırın ve pişirmeye devam edin.
Biberler yumuşayınca ve mantarlar da iyice pişince ateşten alın ve sıcak servis edin.

Afiyet Olsun... Vallahi olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder