indirdik


26 Nisan 2012 Perşembe

MOZAİK PASTA TARİFİ – MOZAİK PASTA NASIL YAPILIR

MOZAİK PASTA TARİFİ – MOZAİK PASTA NASIL YAPILIR

Efendim bugün biraz geç kaldım çünkü ; Neşeli Şef imin beni sabahtan yolladığı Perşembe Pazarı dönüşü yolumu kaybettim.  Bir baktım semt pazarındayım, bir de baktım ki sahilde çay bahçesine gelmişim.  Herhalde yanlış sokaktan döndüm.  Eh, dedim buraya kadar gelmişken bari bir yorgunluk çayı içeyim.  Çaycı sağolsun büyük boy çay getirmiş, iç iç bitmedi.  Anlamadım ki, ben kafamı çevirdiğinde gelip üstüne ekledi herhalde.  İki saat kadar süren çay içme molasından sonra da  kedi gibi bıyıkları titrete titrete havayı koklayıp evin yolunu tuttum.  Yalaaaaaan!  Neşeli Şef’ im duymasın, aramızda kalsın, pazar alışverişini yaptıktan sonra baktım hava güzel, fırsat bu fırsat deyip pazar filesini bakkal Rüstem amcaya emanet edip sahile attım kendimi.  Oooh, güneş var, hava güzel, deniz kenarında çay keyfi yaptım.  Şimdi de hazır keyfim yerine gelmişken, size bir tatlı tarifi vereyim.  Merak etmeyin canım,  Neşeli Şef’ im defterine alengirli tarif yazmaz.  Hem kolay, hem de lezzetli.  Bu arada,  Şef’im kaybolma yalanımı yuttu mu acaba?  Dedi ki “sen yorgunsundur, otur şu koltuğa, ben pırasaları alıp geliyorum”  Anlamadım ki pırasa ile masaj mı yapacak, yoksa önlem için başıma kask mı takmam lazım.  Neyse alıştım artık, sahilde çay keyfi yanıma kar kaldı.

Mozaik pasta için gerekli mazlemeler
2 paket pötibör bisküvi
yarım su bardağı iri çekilmiş ceviz içi ya da iri çekilmiş fındık içi
2 yumurta
3 çorba kaşığı tereyağı
yarım su bardağı toz şeker
4 çorba kaşığı kakao
2 çorba kaşığı sıcak su
1 çay kaşığı vanilya
Şeffaf streç film ya da silikon baton kek kalıbı
üzerine süslemek için hindistan cevizi, fıstık ya da zevkinize göre çikolata sosu vesaire....

Mozaik pasta nasıl yapılır
Önce yağı eritin ve biraz ılımaya bırakın.
Yumurtaları çukur bir kapta çırpın ve ılınan tereyağını ekleyin , iyice karıştırın. 
Sonra şekeri, kakaoyu ve sıcak suyu da ilave edip şekerler eriyene kadar karıştırın.
Şimdi  bisküvileri küçük küçük kırın.  Çekilmiş cevizlerle (ya da fındıklarla) beraber yumurtalı karışıma ilave edin. Vanilyayı da ekleyip hepsini karıştırın.
Şeffaf streç filmi açın ya da silikon kek kalıbını alın (biz yaparken silikon kalıp kullanmıştık.  Çıkartması çok rahat oluyor.  Çorap gibi ters yüz ediyorsunuz çıkıveriyor.  Hem normal kek de hem de bunun gibi dondurarak yapılan keklerde / pastalarda kullanabilirsiniz)
Pasta karışımını streç film üzerine döküp filmi üzerine kapatarak rulo haline getirin, ya da üçgen yapın, ya da kek kalıbına döküp buzluğa koyun.  3 saat kadar buzlukta bekledikten sonra hazırdır.  Üzerini süsleyip afiyetle yiyin…



(not:  bu karışıma küçük çilek parçaları ya da vişne reçelindeki taneleri de ekleyebilirsiniz.  Vişne çikolata , çilek çikolata beraber şahane gider.  Aaaa, Şef’ im neşe (!) ile başıma dikilmiş, ruhum duymadı.  Ah!  Bu pırasalar çok sert.  Ay! Gözüme girdi sapı!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder