indirdik


14 Nisan 2012 Cumartesi

EV YAPIMI KOLAY UN KURABİYESİ TARİFİ - UN KURABİYESİ NASIL YAPILIR


EV YAPIMI KOLAY UN KURABİYESİ TARİFİ - UN KURABİYESİ NASIL YAPILIR

Bugün cumartesi, Neşeli Şef’ im de kediyi gezmeye çıkardı. Daha doğrusu kedi Şef’ imi gezmeye çıkardı.  Minnoş sarman filan sanmayın.  Azman tekir.  Bir patisi (pati demeye şahit ister.  Daha çok gülleye benziyor.  İstese çivi bile çakar) Şef’ imin 46 numara sabosuna rahat rahat sığıyor.  Geçen gece salondan takır takır sesler geliyordu. Gittim baktım, tekir efendi giymiş Şef’ imin sabolarını sallana sallana salonda geziyor.  “Naaapıyorsun!.....”  diyemedim tabii, tırıs tırıs yatağıma döndüm.  Maazallah, ha Şef’ im beni neşe (!) ile hırpalamış , ha tekir ayağıma pati atmış… Aynı hasar… Geçen haftasonu, sabah gayet mutlu mutlu uyanmıştım, yüzümü yıkayıp hemen televizyona koşmuştum ki peşpeşe çizgi filmleri Şef’ im uyanana kadar seyredeyim.  Salona bir geldim; TV açık,  tekir koltuğa kurulmuş, kumanda da patisinin altında, çıkır çıkır kanal değiştiriyor. Birden deli cesareti geldi, alayım kumandayı elinden dedim, uzandım..… Gözümü kum havuzunda açtım.  Buna normal kum kutusu küçük geldi, çocuklar için olan şişme havuzlardan aldık, içini de kumla doldurduk, baya bildiğiniz kum havuzu oldu.  Neyse,  bilirim ben ona yapacağımı.  En kısa zamanda tekvando kursuna yazılıcam.   Konumuza dönelim. Madem bugün cumartesi, ağzımız tatlasın.  Ne yapsak ki… Hem kolay yapılsa çabuk pişse, hem yiyenler sevse…..  Tabii ki un kurabiyesi!  Ya da kardeşim Bülent efendiye göre “hala kurabiyesi”.  Tarif mi?  Şef’ imin benden gizli kalamayan gizli defterinden.  Hemen başlayalım.

Ev yapımı kolay un kurabiyesi tarifi için gerekli malzemeler:
3 çorba kaşığı tereyağ
1,5 çay bardağı  pudra şekeri
3-4 çay bardağı un
Yarım paket vanilya

Kolay un kurabiyesi evde nasıl yapılır:
Önce tereyağını oda sıcaklığında yumuşatalım, sonra da pudra şekerini katıp elimizle mıncıklayarak karıştıralım. 
Sonra unu ve vanilyayı de ekleyip yoğuralım.
Hamur hazır olunca küçük parçalar koparıp elimizle yuvarlak yassı bir şekil verelim.
Fırın tepsisine yağlı kağıt döşeyip kurabiyeleri dizelim ve önceden ısıtılmış 160-170 C fırında pişirelim ama üzeri beyaz kalsın.
Un kurabiyesi kaç dakikada pişer? 10-15 dakikada pişer.
Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpelim
Afiyetle yiyelim, yanında çay içelim, kahve de olur, hatta filtre kahve de pek güzel olur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder