indirdik


9 Mart 2012 Cuma

İSPANYOL SALATASI

İspanyol Salatası

Ne zaman bitecek bu rejim çilesi!  Yamak dediğin biraz tontoş olur efendim!  Cılız olursam insanlar demez mi :

“Şef kötü yemek yapıyor,yamak da aç kalıyor,ondan zayıf”!
 
Halbuki benim kilolarım Neşeli Şef’ imin mutfaktaki maharetinin göstergesi!  Yemek istiyorum yemek!  Madem ki Şef’ im beni salataya mahkum etti, ben de gizli defterinden sizler için İspanyol salatası tarfini aldım.  Yeşillik yiyeceksek bari lezzetli olsun, değil mi…

Malzemeler
1 kıvırcık salata
2 büyük domates
1 salatalık
Yarım çay fincanı dilimlenmiş yeşil zeytin
1 büyük Kırmızı biber
Yarım kırmızı soğan
1 havuç
2 haşlanmış yumurta
1 konserve ton balığı
1 konserve tatlı tane mısır 
Sirke
Sızma zeytinyağı
Tuz

Haşlanmış yumurtaların kabuklarını soyup dilimleyelim.
Kıvırcık salatayı iyice yıkayalım (tuzlu ve sirkeli soğuk suda birkaç kere yıkarsak daha iyi olur) ve yaprakları elimizle orta büyüklükte parçalara bölelim. 
Domatesleri, soğanı soyup ikiye bölüp ince dilimler halinde keselim.  Salatalıkları ve havucu soyup verevine dilimleyelim. (Havuçları  isterseniz rende de yapabilirsiniz) 
Kırmızı biberi de jülyen (ya da piyaz şeklinde) keselim. (ya da isterseniz küçük kareler halinde kesin) Konserve ton balığı ve konserve tatlı mısırı bir süzgeç yardımı ile süzelim.

İşimizin çoğu bitti sayılır.  Şimdi genişçe bir tabak alalım ve kıvırcık yapraklarını en alta döşeyelim.    
Yaprakların üzerine, domates, salatalık, havuç, soğan ve biber dilimlerini yerleştirelim.
Ton balığını önce bir çatal yardımı ile ezip küçük parçalara ayıralım ve salatamızın üzerine yayalım. 
Yumurta dilimlerini, zeytin dilimlerini ve tatlı tane mısırları da güzelce ekleyelim.

Tuz, zeytinyağı ve sirkeyi de bir soslukta karıştırıp salatamızın üzerine gezdirdik miii bitti gitti!

Afiyet olsun…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder