indirdik


21 Mart 2012 Çarşamba

FIRIN MUHALLEBİ TARİFİ - KOLAY FIRIN MUHALLEBİSİ


FIRIN MUHALLEBİ TARİFİ - KOLAY FIRIN MUHALLEBİSİ  - FIRINDA MUHALLEBİ NASIL YAPILIR - KOLAY FIRIN MUHALLEBİSİ NASIL YAPILIR

Neşeli Şef' imin sabolarını sakladım ve geri vermek için şantaj yaptım.  Ya bana pratik bir tatlı tarifi verirsin ya da o 46 numara sabolarını rüyanda görürsün dedim.  Önce beni bir demet pırasa ile biraz hırpaladı ama sonra yelkenleri suya indirdi.  Ne kıymetli sabolarmış.... Sizler için en kolay fırında muhallebi tarifini kaptım geldim,  üstelik bu sefer gizli tarif defterinden yürütmedim, doğrudan Neşeli Şef' in ağzından aldım.  Buyrun hemen bakalım.

Fırın Muhallebisi Malzemeleri
1 litre süt
Yarım su bardağı toz şeker
4 çorba kaşığı pirinç unu
1 paket vanilya (veya sakız)

Fırın Muhallebi Nasıl Yapılır
Çok kolay.  Süt, şeker, pirinç unu ve vanilya (veya sakız) bir tencerede muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılır, pişirilir.  Muhallebi kıvamına gelince borcam tepsiye dökülür. 160-180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. Ve sonra da buzdolabında soğutulur.  Ya da dilerseniz tek kişilik küçük güveç kaplarına döküp o şekilde de fırınlayabilirsiniz.   Afiyet Olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder