indirdik


1 Mayıs 2012 Salı

KURUFASULYE PİYAZI TARİFİ


KURUFASULYE PİYAZI TARİFİ - PİYAZ NASIL YAPILIR

Geçen gün Şef’ imle gene neşe (!) içinde kavgaya tutuştuk.  Ben mutfak masasını siper aldım, o da su damacanasının arkasına mevzilendi, gülle gibi soğanları atmaya başladı.  Tam yanında soğan filesi olduğu için cephanesi sağlamdı.  Bahtsız Yamak’ın tek müttefiki ise kavanozdaki kurufasulyelerdi.  Ben de başladım fasulye yağmuruna.  Meydan savaşımız tam gaz devam ediyordu.  Benim fasulyelerden biri hedefi buldu ve Şef’ imin gözüne girdi.  Neşeli Şef’ in gözüne girmek kolay değildir.  Ben yıllardır uğraşıyorum, elin fasulyesi iki dakikada giriverdi.  “Ama Şef’ im haksızlık bu” deyip masanın arkasından çıktım ve soğanlı saboyu kafama yedim.  46 numara saboyu gülle atışı ile yolladığı yetmiyormuş gibi içine soğan da koymuş.  Alem adam bu bizin Neşeli Şef.  Neyse efendim, dikişler atıldıktan sonra … bu arada ben artık kafama fermuar yaptırayım diyorum.  Bir yarılıp bir dikilmekten yalama oldu.  Bu arada kavga sebebimiz de piyaza domates konur mu konmaz mıydı.  Ben konur dedim.  Hay demez olaydım.  46 numara sabo giyen hem de neşeli (!) bir Şef ile asla tartışmamak lazım…  Tarifimize geçelim

Kurufasulye Piyazı için gerekli malzemeler
1,5 su bardağı kuru fasulye
Yarım çay bardağı sirke
1 çay bardağı zeytinyağı
2 orta boy kuru soğan
Yarım demet maydanoz
2 haşlanmış yumurta
10 adet siyah zeytin
Tuz

Kurufasulye piyazı nasıl yapılır
Kurufasulyeleri  bir gün öncesinden  ılık ve tuzlu suda ıslatın.
Ertesi gün süzüp, üzerlerini 2-3 parmak kadar geçen suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.
Haşlanınca bir kaseye alın ve üzerine tuz serpip sirke ile karıştırın.
Kasenin üzerini kapatıp iki saat kadar fasulyeleri bekletin.
Sonra zeytinyağını ilave edip karıştırın.  Bu arada bir tadına bakın tuzu eksikse ilave edin ya da ekşisi az geldiyse biraz daha sirke koyun.
Şimdi soğanları piyaz kesin ve tuz ile ovun.
Sonra yıkayıp tuzunu akıtın ve fasulyeye katıp karıştırın.
Bu karışımı bir servis tabağına alıp üzerine ince kıyılmış maydanoz , halka halka kesilmiş yumurta ve zeytin tanelerini yerleştirin.



(Neşeli Şef’ ime inat; üzerini süslemek isterseniz halka halka domates de koyabilirsiniz.  Nasılsa saboyu yedim.  Ne demişler; yıldırım aynı yere iki kere düşmez. Zaten düşemez, sabolarını sakladım.  Şimdi fıldır fıldır onları arıyor). 

Kurufasulye piyazınız hazır.  Yanına da köfte mi yapsak acaba…. Ama ne zaman?  Tabii ki yarın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder