indirdik


3 Şubat 2012 Cuma

Kolay Tava Böreği

KOLAY TAVA BÖREĞİ

Fazla vaktim yok, çünkü şef beni alışverişe yollayacak, bugün pazar kuruluyor, hem taze hem ucuz.   neyse,  evden çıkmadan önce size bizim şefin şahane sabah kahvaltılarından birinin tarifini vereyim; parmaklarınızı yiyeceksiniz, yapınca bir ısırık da benim için alın, çünkü ben de çok seviyorum.

malzemeler:
sarmak için:
2 yaprak yufka
zeytinyağı

içi:
aslında dilediğiniz gibi ağız tadınıza göre doldurabilirsiniz ancak şu karışım da muhteşemdir:
lor peyniri
zeytinyağı
kekik
kırmızı biber
küçük kesilmiş ve çok az yağda çevrilerek sotelenmiş pırasa

yapılışı:
yufkayı ikiye bölün , sonra böldüğünüz parçayı da ikiye katlayın ve tezgaha yayın. 
üzerini bir fırça yardımı ile güzelce yağlayın ve tam ortaya içi koyun.
sonra zarf gibi kapamaya başlayın
elinizde dikdörtgen ve kapalı bir yufka olacak.
teflon tavaya çok az yağ koyup ısıtın ve bu bohçayı altı üstü kızarıncaya kadar alt üst ederek pişirin (ateşin altını fazla açmayın yoksa yanar.  geçen gün aynı hatayı ben de yaptım, bizim şef kafamda sirke şişesini neşeyle kırdı ).  sonra yanlarını da tahta spatula yardımı ile pişirin.  bitti gittiiiiiii

Tavşan kanı çay ile pek güzel gider.  Çay demişken, demlemenin de bir raconu var onu da diğer yazıda anlatayım.  Bizimkinin ayaklar 46 numara ve sabo terlik kafama doğru uçuşa geçti,
hadi eyvallah.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder