indirdik


18 Şubat 2012 Cumartesi

KÜNEFE TARİFİ

Teflon tavada kolay Künefe
Efendim, ne demişler tatlı yiyelim tatlı konuşalım.  Şef' im de ne zaman künefeyi görse neşesi yerine gelir, dünyayı unutur.  Künefe de künefe hani... Yapması da düşündüğünüz kadar zor değil.  Beraberce bakalım:

Gerekli Malzemeler
Yarım kilo tel kadayif 
Tuzsuz Dil peyniri ( kolay bulunabildiği ve çok kolay erimediği için)
yarım paket civarı (gerekli gördüğünüz kadar) tereyağı

Şerbeti için:
1,5 su bardağı seker
1,5 su bardağı su
1-2 damla limon suyu
2 adet karanfil

Şerbetin hazırlanması için bu malzemeler küçük bir tencerede kaynatılır ve ılımaya bırakılır.

Yapılışı:
Tel kadayıfı biraz tereyağı biraz da sıvıyağ ile tel tel açın. (açma işleminde kolaylık ve lezzet açısından bolca tereyağ kullanmalı ancak fazla tereyağı kullanmak istemeyenler sıvıyağ da kullanabilir)
Teflon tavayı tereyağı ile yağlayın.  (Aslında bakır kapta yapılsa daha güzel olur ama teflon tava çok daha pratik olduğu için onu kullandık)
Üstüne tel tel açılmış kadayıfların yarısını iyice bastırarak döşeyin. Döşeme işlemi esnasında, bastırmak için düz bir tabak kullanabilirsiniz çünkü kadayıfların çok iyi sıkıştırılması lazım.
Kadayıfların üstüne didiklenmiş peyniri koyup kenarlara doğru çok taşmayacak biçimde yayın.
Üzerine kalan kadayıfı tekrar bastırarak ve iyice sıkıştırarak yerleştirin.  Bu aşamada da tabakla iyice bastırmayı unutmayın.
Neden mi bu kadar çok bastırıyoruz?
Çünkü, künefenin çok kalın olmaması lazım.

Tavayı, orta kısık ateşte, kadayıflar yanmadan, altın rengi alıncaya değin, alt üst ederek pişirin.  Alt üst ederken düz bir tabağı tavanın üzerine koyun ve ters çevirin.  Sonra tabaktan tavaya kaydırın. Bu şekilde altüst etmek daha kolay olur ve kadayıf dağılmaz.  Pişirirken önemli olan künefenin yanından ayrılmamak, yoksa bir anlık dalgınlıkla fazla pişen künefe yanabilir ya da kurur ve tadından çok şey kaybeder. Pişerken kurudukça tavanın altına biraz sıvıyağ ya da tercihe göre tereyağı da ekleyebilirsiniz.

Altı da üstü de altın rengi olunca ocaktan alın ve ılık şerbeti üzerine gezdirin.

Burada dikkat etmeniz gereken şey, künefeyi şerbete boğmamak.  O yüzden çook yavaş dökün ki , künefenin şerbeti emdiğini görün.  Emdikten sonra, üzerini şam fıstığı, ceviz, fındık ya da kaymak ile süsleyerek servis edebilirsiniz.

Benim bile yazarken ağzım sulandı.... Şef' im yaparken izlemiştim sonra kendim deneyeyim dedim.  Açtım radyoyu, bir de güzel oyun havaları çalıyordu, kendimi müziğe kaptırınca fazla pişirmişim, çok kuru oldu.  Belki Şef' ime yalvarırsam bu akşam bana yapar..... Yok yok benim Şef işi biliyor hakikaten.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder