indirdik


20 Şubat 2012 Pazartesi

KARNABAHAR SALATASI


Karnabahar Salatası

Şef' im geçen gün gözünü dikip beni baştan aşağı süzdü sonra da çok kilo aldığıma kanaat getirdi, onun deyimiyle "gürbüz koç" gibi olmuşum, beni rejime sokacakmış, bundan sonra bana çikolatalı sufle de yokmuş, künefe de yokmuş.  Böyle giderse Neşeli Şef'te Birinci Yamak İsyanı çıkacak haberi yok. Neyse efendim, dün akşam yemek olarak bana sadece karnabahar salatası verdi.  Önce itiraz ettim ama beni 46 numara sabo terliği ile sindirdi (Şef' im gençliğinde uzun süre gülle atma sporu yapmış, ben onun gibi terlik fırlatan görmedim, neyse konumuza dönelim...)  Sonra tadına bakınca itirazımdan eser kalmadı, meğer karnabahar ne güzel bir sebzeymiş, hem hafif hem de lezzetli, hem de sağlık için çok çok faydalı... Nasıl yaptığını da sizler için öğrendim:

Karnabahar Salatası

1 küçük karnabahar
1 küçük demet brokoli
2 havuç

Karnabahar ve brokolileri çiçek çiçek ayırın. 
Havuçları da dilim dilim kesin. 
Hepsini zeytinyağı, 1 limonun suyu, sarmısak ve 1,5 su bardağı su ile düdüklü tencerede pişirin. 
(ama suyu fazla olmasın, tencereye koyduğunuz malzemelerin çeyreği kadar olsun)
Limonseverler daha fazla limon suyu ekleyebilirler.

Piştikten sonra cam bir tabağa alın.
Bu salatanın üzerini sarmısaklı yoğurt ile soslayabilirsiniz. 
Salata olarak yendiği gibi etlerin yanına garnitür olarak da ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder